Monday, February 6, 2017

Adam nega i uzgoj

Pre tri,četiri godine sam otišla da posetim moju prijateljicu i u njenom dvoristu pronašla bačen,komadić drveta,patrljčić dugačak dvadesetak cantimetara i debeo kao drska od metle, natruo komad debla adama.
Uzela sam taj natruli deo drveta ,otisla u poljoprivrednu apoteku kupila fungicid dobro posula drvce i zamotala u novine .
Sledeci dan sam otisla u italiju i ponela drvce sa sobom.Kad sam stigla prvo sto sam uradila otisla sam da kupim saksiju i dobru zemlju.
Na dno saksije sam stavila sitne kamenčiće,zbog drenaze,zatim stavila zemlju položila polako patrljčić,pa zatrpala sa zemljom.Zalila sam opet sa rastvorom fungicida.
To je ja mislim bilo krajem leta,
Kako je vreme proticalo ja sam zemlju sve ređe zalivala jer je stigla jesen,saksiju sam premestila u moju sobu i gledala da se ne pojavi bolest,nisam ni razmisljala da je deblo bilo gotovo mrtvo i da tesko nesto da iznikne.
U sobi je bilo konstantno oko dvadesetak stepeni i negde u novembru izbio je prvi pupic na deblu,onda mic po mic stigao je i prvi list  pa drugi,treci,sreci nigde kraja.Adam je bio smesten na osuncanoj strani prozora te zime.
U februaru sam morala da ga poklonim prijateljici jer sam morala da odputujem zbog posla.Moj adam je ostao u italiji,ja sam stalno davala savjete,kako sa njim.
Na prolece je iznosen van u bastu u hlad ispod stabla gde je i cvetao isto ljeto,svaki list je bio duži od metra,citav je bio veći od moje drugarice,izazivao divljenje komšija jer kod njih adam bas nije česta biljka.
Danas je moj adamčić predivna biljka sa puno potomaka po italiji.Samo volja,puno ljubavi,malo maste i uspeh nece izostati.

No comments:

Post a Comment